Kaupade ostmise – müügi eeskirjad veebipoes “CraftShop.ee”:
1. Üldtingimused
1.1. Müüja – UAB “Manfira”, Leedu Vabariigis registreeritud juriidiline isik, registrikood 302812448, KMKR kood LT100006981110, registreerimisadress Eišiškių pl. 127, LT-02184 Vilnius, asukoht Savanorių pr. 193, LT-02300 Vilnius.
1.2. Ostja – tegutsev füüsiline või juriidiline isik, kes ostab kaupu veebipoes CraftShop.ee.
1.3. Kaup – veebipoes CraftShop.ee pakutavad või Ostja soetatud tooted ja teenused.
1.4. CraftShop.ee – veebipood, mis asub aadressil www.craftshop.ee.
1.5. Leping – leping, mis on sõlmitud Ostja ja Müüja vahel kaupade soetamiseks.
1.6. Need eeskirjad on kohustuslikud Müüja ja Ostja vaheliste lepingute sõlmimisel kaupade soetamiseks. Ostja peab enne veebipoes CraftShop.ee ostu sooritamist hoolikalt lugema neid eeskirju. Vastutus eeskirjade mitte lugemise eest lasub Ostjal.
1.7. Need kaupade ostu – müügi eeskirjad (edaspidi “Eeskirjad”), mille Ostja kinnitab (pärast nende lugemist ja märgistamist väitele “Olen tutvunud CraftShop.ee eeskirjadega ja nõustun nendega”), on pooltele kohustuslik juriidiline dokument, kus määratakse kindlaks Ostja ja Müüja õigused ja kohustused, kaupade soetamise ja nende eest tasumise tingimused, kaupade kohaletoimetamise ja tagastamise kord, poolte vastutus ning muud veebipoes CraftShop.ee kaupade ostmise – müügi kohta kehtivad sätted.
1.8. Müüja jätab endale õiguse igal ajal muuta, parandada või täiendada Eeskirju, arvestades seadusandlike nõuete täitmist. Kõik muudatused, parandused või täiendused teavitatakse Ostjat, kes on veebipoes CraftShop.ee registreerunud, ja Ostja peab muudatud Eeskirjadesse uuesti nõustuma, et jätkata ostu sooritamist.
1.9. Meie veebipoes ostmiseks on õigustatud: täiskasvanud füüsilised isikud, st isikud, kes on saanud täisealiseks ja kelle teovõime ei ole kohtumäärusega piiratud; alaealised alates neljateistkümnendast eluaastast kuni kaheksateistkümnenda eluaastani, ainult vanemate või eestkostjate nõusolekuga, välja arvatud juhul, kui nad käsutavad oma teenitud raha iseseisvalt; juriidilised isikud; kõik ülaltoodud isikud ja nende volitatud esindajad.
1.10. Ostja kinnitab, et tal on õigus osta tooteid veebipoes CraftShop.ee, kinnitades Eeskirjade lugemise ja nõustumise.
2. Kaupade tellimine, ostu – müügi lepingu sõlmimine
2.1. Ostja saab tellida kaupu CraftShop.ee järgmistel viisidel:
2.1.1. registreerudes veebipoes CraftShop.ee (sisestades oma kasutajanime ja parooli);
2.1.2. registreerumata veebipoes CraftShop.ee;
2.1.3. telefoni teel;
2.1.4. e-posti teel;
2.1.5. poes.
2.2. Ostja, kes teeb tellimuse ühe Eeskirjade punktis 2.1.1 – 2.1.2 nimetatud viiside järgi, peab täpsustama oma isikuandmed, mis on vajalikud tellimuse täitmiseks, ja need andmed töödeldakse vastavalt veebipoe CraftShop.ee privaatsuspoliitikale.
2.3. Tellimused, mis on esitatud telefoni, e-posti või poe kaudu, täidetakse vastavalt Eeskirjadele ja neile kehtivad Privaatsuspoliitika sätted. Tellimuse esitamisel nõustub Ostja Eeskirjadega ja nende kohaldamisega.
2.4. Kui Ostja on valinud ostetava toote või teenuse ja koostanud ostukorvi, täidab kõik tellimuse sammud, mille viimane on makseviisi valik ja kinnitamine, loetakse, et Müüja ja Ostja vahel on tekkinud ostu – müügi õiguslik suhe ja sõlmitud ostu – müügi leping. Ostjat teavitatakse tellimuse kinnitamisest, saates teate Ostja määratud e-posti aadressile.
2.5. Kõik olulised andmed toote kohta ja selle omadused on esitatud Müüja tootekirjelduses CraftShop.ee.
2.6. Iga Ostja tellimus salvestatakse CraftShop.ee ja Müüja andmebaasis nende privaatsuspoliitikas määratud viisil.
2.7. KM arve saadetakse Ostja määratud e-posti aadressile või kauba kättesaamise kohas tellimuse kuupäeval.
2.8. Kui Müüja ei suuda tellimust täita põhjendatud põhjusel, teavitab Müüja Ostjat telefoni või e-posti teel, et tellimust ei saa täita või see täidetakse hiljem. Sellisel juhul tagastab Müüja Ostjale tasutud summa toodete eest hiljemalt 7 tööpäeva jooksul.
3. Kaupade hinnad, maksmise kord ja tähtaeg
3.1. Kaupade hinnad CraftShop.ee on esitatud eurodes, sisaldades hetkel kehtivat käibemaksu vastavalt seadusandlikele nõuetele.
3.2. Toodete hind pärast tellimuse kinnitamist ei muutu, välja arvatud juhul, kui toote hind muutub objektiivsetel põhjustel, mis ei sõltu Müüjast. Sellisel juhul teavitab Müüja Ostjat kirjalikult või suuliselt enne tellimuse kinnitamist ja pakub Ostjale toote ostmist õigete hindadega või tellimuse tühistamist. Kui Ostja ei nõustu uue hinnaga, saab ta tellimuse tühistada, teavitades Müüjat 3 tööpäeva jooksul. Tellimus ei täideta enne, kui Ostja on oma vastuse andnud. Kui tellimus on tühistatud, tagastatakse Ostjale täies ulatuses tasutud summa hiljemalt 7 tööpäeva jooksul.
3.3. Ostja saab maksta toodete eest ühe järgmistest viisidest:
3.3.1. kasutades elektroonilist pangandust;
3.3.2. pangaülekandega;
3.3.3. sularahas või pangakaardiga CraftShop poe füüsilises kaupluses;
3.3.4. liisingufirma poolt pakutava tarbimislaenu teenusega.
3.4. Kaupade kohaletoimetamise tähtaeg arvestatakse alates päevast, mil tellimuse täitmine on kinnitatud ja täidetud, kui Müüja on saanud tasu toote eest või on valitud makseviis – sularahas või kui kinnitatud rahastamise andmine.
3.5. Pankade maksekaardiga maksmine veebis või poe kassas.
4. Ostja õigused
4.1. Ostjal on õigus osta kaupu CraftShop.ee veebipoes vastavalt nendele reeglitele ja muudes müüja veebipoe teabesektoris kehtestatud korrale.
4.2. Ostjal on õigus tühistada tellimus vastavalt nende reeglite kohaselt.
4.3. Ostjal on õigus loobuda lepingust vastavalt nende reeglite kohaselt.
4.4. Ostjal on õigus muuta või tagastada ostetud kaubad reeglite kohaselt.
4.5. Ostjal on muud õigused, mis on sätestatud nendes reeglites, privaatsuspoliitikas, CraftShop.ee kasutamise eeskirjades ja Leedu Vabariigi õigusaktides.
4.6. Ostjal on õigus kasutada kohtuväliseid kaebuste ja kahju hüvitamise menetlusi müüja ja ostja vahel tekkivate vaidluste lahendamiseks (tsiviilseadustiku § 6.2287 lg 16). Ostja, kes leiab, et tema õigusi on rikutud, peab hiljemalt kolme kuu jooksul rikkumise päevast pöörduma kirjalikult müüja poole ja esitama oma nõuded. Müüja peab hiljemalt 14 päeva jooksul tasuta uurima taotluse ja esitama põhjaliku põhjendatud kirjaliku vastuse, mis on dokumentidega põhjendatud. Kui probleemide lahendamine ei õnnestu, on ostjal õigus pöörduda tarbijavaidlusi lahendava asutuse poole (Tarbijakaitseamet, aadress Vilniuse 25, LT-01402 Vilnius, www.vvtat.lt) või kohtusse.
4.7. Taotlusi või kaebusi saab esitada Euroopa Liidu tarbijavaidluste lahendamise veebiplatvormil ec.europa.eu/odr/
Lähtuvalt Leedu Vabariigi tsiviilseadustiku § 6.228(10) lõike 1 kohaselt, mis sätestab, et „tarbijal on õigus määramata põhjuse esitamise ja kõigi käesoleva seadustiku § 6.228(11) lõikes 2 sätestatud erandite välistamisega 30 päeva jooksul keelduda kaugmüügilepingust või mittekauplemiskohtades sõlmitud lepingust“ ning et õige kvaliteediga kaupu saab tagastada järgmistel tingimustel:
- Ostjal on õigus loobuda ostu-müügilepingust, teatades sellest kirjalikult müüjale ja tagastades kaubad oma kulul 30 kalendripäeva jooksul tellimuse kohaletoimetamise kuupäevast (klient kinnitab saadetise vastuvõtmist kullerilt allkirjaga);
- Ostjal ei ole õigust kasutada eeltoodud õigust lepingust keeldumiseks, kui leping on sõlmitud heli- ja videokandjate või fonogrammide kohta mis tahes helivõi pildikandjates, arvutiprogrammide tarnimise kohta ja kui ostja on rikkunud pakendi kaitsemeetmeid;
- Kui ostja kasutab lepingust keeldumise õigust, kui kaup on täielikult või osaliselt tasutud müüja ja ostja või müüja ja kolmanda isiku vahel sõlmitud tarbijakrediidilepingu alusel, siis see tarbijakrediidileping lõpetatakse ilma täiendavate kohustusteta ostja suhtes;
- Kui kliendile on antud täiendav pakkumishind, tühistatakse see automaatselt, kui klient tühistab (või tagastab) vähemalt ühe kvaliteetse toote sellisest pakkumisest.
Taotlusi või kaebusi, mis puudutavad meie kaupluses ostetud toodet või teenust, saab esitada Tarbijakaitseametile (Vilniuse 25, 01402, Vilnius, e-post tarnyba@vvtat.lt) või täita taotlusvorm Euroopa Liidu tarbijakaitse platvormil – https://ec.europa.eu/consumers/odr
5. Ostja kohustused
5.1. Ostja on kohustatud tasuma kaupade eest ja need vastavalt nendele reeglitele vastu võtma.
5.2. Registreeritud ostja on kohustatud mitte edastama oma sisselogimisandmeid kolmandatele isikutele. Kui ostja kaotab oma sisselogimisandmed, on ta kohustatud viivitamatult teavitama müüjat e-posti aadressil info@craftshop.ee või telefonil +370 604 88 141.
5.3 Kui registreeritud ostja esitatud andmed muutuvad, on ta kohustatud neid viivitamatult värskendama, et müüja saaks oma kohustusi korralikult täita.
5.4. Ostja, kasutades CraftShop.ee veebipoodi, on kohustatud järgima neid reegleid, muid veebipoes selgelt märgitud tingimusi ja mitte rikkuge Leedu Vabariigi õigusakte.
6. Müüja õigused
6.1. Kui ostja püüab kahjustada veebipoe töö stabiilsust ja turvalisust või rikub oma kohustusi, on müüjal õigus viivitamatult ja ilma hoiatamata piirata või peatada ostja ligipääsu veebipoele või erandjuhtudel tühistada ostja registreering.
6.2. Tähtsate asjaolude korral võib müüja ajutiselt või täielikult veebipoe tegevuse lõpetada, teatamata ostjale ette.
7. Müüja kohustused
7.1. Müüja on kohustatud järgima neid reegleid ja veebipoes kehtestatud tingimusi, et anda ostjale võimalus kasutada CraftShop.ee veebipoe teenuseid.
7.2. Müüja on kohustatud austama ostja privaatsuse õigust tema isikuandmete suhtes, s.t. töötlema ostja esitatud isikuandmeid vastavalt privaatsuspoliitikas sätestatud reeglitele ja Leedu Vabariigi õigusaktide järgi.
7.3. Müüja on kohustatud tarnima ostja tellitud kaubad ostja määratud aadressile vastavalt 3. reeglite peatükis sätestatud tingimustele.
7.4. Kui müüja ei saa oluliste asjaolude tõttu ostjale tellitud kaupa tarnida, on müüja kohustatud pakkuma sarnast või võimalikult sarnaste omadustega toodet. Kui ostja keeldub sarnast toodet vastu võtmast, on müüja kohustatud tagastama ostjale makstud raha 7 tööpäeva jooksul, kui makse oli eelnevalt tehtud.
8. Kaupade kohaletoimetamine
8.1. Kohaletoimetamise viisid:
- Kullerteenus.
- Pakiautomaat.
- Kaupade üleandmine kaupluses.
8.2. Kohaletoimetamise aeg: 1-5 tööpäeva.
8.3. Kohaletoimetamise hind sõltub valitud viisist.
8.4. Müüja ei vastuta kulleri hilinemise eest.
Oluline teada kaupade vastuvõtmisel
Saadetise kohaletoimetamise ajal peab ostja või tema esindaja koos transporttöötluse esindajaga kontrollima saadetise pakendi seisundit. Kui kohaletoimetamise teenust ei ole tellitud ja kaup on vastuvõetud ilma kaebusteta kullerilt, ei arvestata kaebusi kahjustatud kaupade kohta.
Kui saadetise pakendis on kahjustusi, ei tohi ostja või tema esindaja saadetist vastu võtta. Sellisel juhul täidab transporttöötluse esindaja koos ostjaga saadetise kontrollakti, milles märgitakse esinevad kahjustused.
Kaebus kahjustuste või muu mittevastavuse kohta tuleb esitada hiljemalt 24 tunni jooksul alates saadetise vastuvõtu hetkest (alates hetkest, kui saadetise vastuvõtmist kinnitate allkirjaga või dikteerides koodi kullerile).
Kui ostja või tema esindaja võtab saadetise vastu ja allkirjastab andmekogumisse, mis on esitatud transporttöötluse esindaja poolt, või dikteerib kohaletoimetamise kinnituskoodi, mis saadeti lühisõnumiga, siis arvestatakse, et tooted on tarnitud kahjustamata pakendis.
Kui saadetis on vastu võetud ja allkirjastatud transporttöötluse esindaja andmete kogumiku kaudu või dikteerides kohaletoimetamise kinnituskoodi lühisõnumi kaudu, loetakse tooted tarnituks kahjustamata pakendis.
9. Tellimuse tühistamine ja raha tagastamine
9.1. Ostjal on õigus tühistada tellimus enne selle saatmist.
9.2. Kaupade tagastamise kord:
- Kaupu saab tagastada 14 päeva jooksul alates nende vastuvõtmisest.
- Kaup peab olema kasutamata ja originaalpakendis.
- Tagastamise kulud kannab ostja, välja arvatud juhul, kui tagastus toimub defekti tõttu.
- Müüja tagastab raha 7 tööpäeva jooksul pärast kauba tagastamist.
- Tagasimaksed tehakse samal makseviisil, millega ost sooritati.
- Tagastus toimub aadressil:
Savanoriu pr. 193
Vilnius
Lithuana
LT-02300
+370 604 88141
10. Vaidluste lahendamine
10.1. Vaidlused lahendatakse omavaheliste kokkulepete kaudu.
10.2. Kui vaidlusi ei õnnestu lahendada, võib ostja pöörduda Tarbijakaitseameti poole või kohtusse.
10.3. Ostja saab esitada kaebusi Euroopa Liidu veebipõhise vaidluste lahendamise platvormil ec.europa.eu/odr.